årets bästa låtar.

 jag läste detta på en fin blogg som heter addspirit, hon hade gjort en lista på 20 låtar som årets bästa. Jag tyckte det var en fin idé och gjorde samma sak men med 30 låtar, för det är så många linjer på mitt block. hehe. Det visade sig var ack så klurigt, jag valde inte dom som släppts i år utan dom som jag lyssnat mest på. Fattas en del, men ja. Listan blev rätt så lyckad ändå, här har ni nummer 30-21.






30.  Nicki Minaj – Roman's Revenge Oväntat, ja. Men den här låten har varit med hela sommaren. Den har inte speciellt bra (därför sista platsen hehe.) men det har något i alla fall.





29.  Tomas Ledin – En del av mitt hjärta Den här låten har varit med på så många av våra tagga listor inför tävlingar och läger att den bara måste följa med.  Frågan varför den alltid är med, den kan jag inte svara på. Den är bara alltid med.




28.  Smash Mouth – All Star  Jag absolut älskar den här låten, " you will never shine if you don't glow "  sitter med mig i huvudet vart jag än går.







27. Marina and The Diamonds – I Am Not A Robot förut var den här låten mitt stora beroende, jag tycker om texten och ja hela låten.




26. Evryone – Millions När jag tänker på mitt träningsläger i Danmark så tänker jag på den här låten. Alltså måste den vara med, sjukligt härlig.





25. Edith Piaf – Non, je ne regrette rien jag såg en film om Edith Piaf och tyckte att hon var en rätt så korkad men imponerade person, då började jag lyssna på den här låten. Har varit en livlina i franskan ibland.





24.  Sam Cooke – Wonderful World Den låten har en maxad feel good känsla. Året 2011 fann jag min kärlek till soul, det börjar väldigt mycket med Sam Cooke han är en talang.




23. MGMT – Time To Pretend Det är jobbigt att sätta dom som långt ner men det är livet. MGMT är bara en sånt där band vars låtar som sitter i huvudet och sen så går man runt och sjunger på dom hela dagen. I sommars var just den här låten i bakhuvudet hela tiden.




22.Four Tops – I Can't Help Myself (Sugar Pie, Honey Bunch) Det är en riktigt glädje låt. Det pirrar i hela kroppen med energi när jag hör den här låten och det är något av mina livräddare när jag är på dåligt humör. En favorit helt enkelt.




21.  The Killers – All These Things That I've Done  kanske ett av världens bästa band, en av mina favorit låtar någonsin. "I got soul but I'm not a solider" den är grym.


Här mina vänner har ni början då listan! Eller ja, slutet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0